donderdag, september 04, 2003

Pirates of the Caribbean: The curse of the Black Pearl

Dat moet wel een van de langste filmtitels sinds jaren zijn! Dat doet me goed. En een piratenfilm, djeez hoe lang is dat geleden. Buiterij op de Mounty kan ik mij nog herinneren, het superslechte Pirates van Roman Polanski, het altijd zinkende piratenschip uit de Asterix en Obelix serie. En daar houdt het voor mij wel ongeveer op. De eerste piraat die ik zag was de vader van Pippy Langkous in een speelfilm van Pippy. Kortom, humor en piraten schijnen wel bijelkaar te horen. Jerry Bruckheimer (de monsterproducer van films als Pearl Harbour en Armageddon) produceert deze rare film. Raar ja. Rare humor. Rare actie. Raar geacteer (Johnny Depp schijnt zijn rol geheel gebaseerd te hebben op Keith Richards en loopt constant semistoneddronken rond). Ik heb me prima vermaakt, ik vond alleen het camerawerk nogal plat. Zonde. Hij had bijna drie-en-halve ster kunnen krijgen, maar net niet: ***