woensdag, oktober 29, 2003

Ichi the Killer

Nog een keer Miike Takashi. Hij baarde enorm veel ophef vorig jaar met z’n Ichi the Killer. Die titel is (net zoals de film) nogal verwarrend, als je de hoes (of poster) erbij ziet. Die man is namelijk helemaal niet Ichi. Ja, noem me maar dom, maar het kostte me een half uur om dat uit te vinden. De film is onnoemelijk grof. Zelfs ik als doorgewinterde horrorliefhebber moest hier en daar even de protesten van mijn maag onderdrukken. Maar ook zit hij vol met bizarre vondsten. Zo kan Ichi (nee, niet Ichi: Kakashi) zijn piercings op de hoeken van z’n lippen losmaken, om zo z’n bek nog eens een meter verder open te trekken. Gebaseerd op een Japanse strip die ik nog nooit gelezen heb. Goor, grof, gruwelijk (een soort Heerlijk Helder...maar dan anders). ***