vrijdag, oktober 03, 2003

The Matrix Reloaded

Ik heb gisteren de dvd gehuurd en het vervolg op de film die ik tien keer gezien heb, voor de tweede keer gezien (volgt u me nog?). En nu ben ik boos. Deze film was bij herzien nog slechter dan ik dacht. Wat een ontzettend levenloze prutfilm. De Waichovsky brothers (or whatever) hebben in een wolk van succes veel te lang kunnen nadenken en puzzelen en zijn gekomen tot een lege huls. Vol originele filmmomenten, dat wel. Maar het doe je niks. Lege Neo. Lege actie. Lege gesprekken. Lege decors. En wat me nu helemaal opviel: de muziek. Die is sleeeeeeeeeecht! Je gelooft het bijna niet hoe slecht. Waar in deel 1 nog heerlijk afgesloten werd met 'bullet in the head' zit deze film vol met prutmuziek. Om het nog geeneens over die Eurohouse dansscene te hebben waarbij walging een passende maar niet door de makers bedoelde emotie is. Ik kan de film geen 0 geven, want van een paar dingetjes heb ik genoten, maar het is een schandelijke vertoning. En dat zie ik nu pas in. Mijn welgemeende excuses. **