vrijdag, oktober 31, 2003

Veronica Halloween Night

Niet voor de gevorderde horrorkijkers, maar wie zin heeft in een avondje griezelen komt vanavond prima aan z’n trekken. Eerst Arachnophobia, een Disney-achtige horror over spinnen. Nooit echt eng maar wel schrikken. Kun je met je vriendin naar kijken zal ik maar zeggen. Dan Friday the thirteenth. Geschiedenis! De klassieker. Met minibudget gemaakt en met maxiwinst vertoond. Inclusief schitterende ontknoping. Ik verklap alvast dat Jason nog geen hockeymasker draagt in deze film, dat komt pas in deel III (U zult wel zien wat ik bedoel)! En als afsluiter The Texas Chainsaw Massacre: the next generation. Bijzonder omdat een van de mannen van het origineel eraan meewerkte: Kim Henkel. Ook bijzonder omdat Matthew McConaughey en Renee Zellweger hierin spelen. Je ziet het weinig dat twee upcoming wereldsterren samen in een horrorfilm zitten. Ondanks dat dit obscure werkje weinig volgelingen kent, zitten er toch aardig wat gefreakte scenes in. Veel griezelplezier!

Arachnophobia **½
Friday the Thirteenth ***
TCM, The next generation **


PS Maandag vertel ik u over de nieuwe Coen-film, zaterdag ga ik naar Kill Bill in Antwerpen!