dinsdag, februari 10, 2004

Wat gaan we huren vanavond?

Een vraag die mij regelmatig teistert. Ik schiet meteen naar de 'nieuwe dvd's'-wand in de videotheek en mijn ogen schieten haastig over de planken. "Gezien, gezien, gezien, niet leuk, lijkt me verschrikkelijk, gokje, gezien maar kan nog een tweede keer...". In hoog tempo valt het ene waardeoordeel na het andere. Het hangt natuurlijk ook af van de mood waarin je bent. Willen we lekker makkelijk of gaan we er ook nog een beetje bij nadenken? Uiteindelijk blijf ik op 'n goeie dag met twee films in mijn handen staan en moet ik kiezen. Het grootste probleem van deze manier van films uitzoeken is dat de wat oudere films geen herkansing krijgen. Ik ben zo vaak op zoek naar nieuw, dat ik vergeet wat ik nog moest zien. Maar er gloort hoop aan de horizon. Vandaag ontdekte ik de site what to rent waar je na een redelijk uitgebreid psychologisch onderzoek je huursuggesties krijgt voorgeschoteld. Ik kreeg bij 'zin in makkelijk' de film The Secretary voorgeschoteld. Heel goed! Die wilde ik inderdaad zien. Daarna kwam een hele berg die ik wel al had gezien, maar de voorstellen waren echt prima. En bij 'zin in moeilijk' Quills (ken ik niet) en In the bedroom (oscarnominaties gehad, dus is vast nog te pruimen). Ik heb nog niet alle mogelijkheden uitgetest, maar tot nu toe lijkt mij het een handige website. Check it out! (Met dank aan Punkey.)