dinsdag, januari 27, 2004

Lord of the rings: Return of the king

He did it! Het is de met overwicht kampende regisseur gelukt om zijn triliogie waardig af te sluiten. Het maakte niet meer de indruk op me die de eerste film maakte, je went er bijna aan om met zoveel eyecandy verwend te worden. Ook zitten er hier en daar wat slordigheidjes in qua special effects, maar à la. Niemand heeft het tot nu toe voor elkaar gekregen om iets te maken wat hier ook maar een beetje op lijkt. Ok, Star Wars komt in de buurt, maar dat is een kinderachtige toestand vergeleken bij LOTR. Ik wil Peter Jackson dan ook enorm bedanken voor drie jaar bijzonder filmplezier. Ik snap niet hoe hij het voor elkaar gekregen heeft, maar hij heeft het gedaan. En dan nu nog wachten op de extended versie van Return of the king en misschien dan toch eens proberen om ze alle drie achter elkaar te kijken. Ik denk dat je dan een week lang niet meer normaal de straat op kan gaan, maar goed. U hoort nog van mij als dit experiment van start gaat. ****