vrijdag, maart 05, 2004

Lost in Translation

Wat is het nut van filmrecencies? Een vraag die mij regelmatig teistert (gek hè?). Ze kunnen je alvast vertellen of het de moeite waard is om naar de bioscoop te gaan. Om een belachelijke 8 euro uit te geven voor anderhalf uur vermaak. Of dat je afwacht tot de film op DVD verschijnt. Of dat je helemaal niet kijkt. Voor mij is het natuurlijk een uitlaatklep en geheugensteun. Als je zoveel films ziet is het toch handig om er een archiefje over aan te leggen. Waar anderen hun priveleven in miniatuurtjes schetsen zie ik hier de kans mijn filmbeleving in tekst achter te laten. En heeft u daar wat aan? Geen idee, maar weinigen laten een reactie achter. Wat? O, ja. Lost in Translation, daar hadden we het over. Nou ja, dat ben ik dus ook. De film maakt z'n titel helemaal waar en vertel u verder niets. Behalve dat ik hem met *** waardeer. Als je weet dat **** de max is, kun je zo'n film moeilijk overslaan. Echt.