maandag, juni 30, 2003

Love bites (Les morsures de l'aube)

Deze film lag maandenlang onaangeroerd op mijn schouw. De hoes, de hoestekst en de titel gaven mij niet het gevoel dat ik deze dvd wilde kijken. Over hoesteksten: ik lees ze zelden. Meestal heb ik al opgevangen waar de film over gaat en anders check ik 'm eerst op imdb. Hoesteksten zitten er altijd naast. Of ze zijn veels te overdreven of ze verklappen teveel. Deze hoestekst sloeg volgens mij op een andere film. Mijn hoestekst zou als volgt luiden:

Niemand houdt zoveel van het nachtleven als Antoine. Tijdens een van zijn zoektochten naar gratis champagne krijgt hij de opdracht om Jordan, de geheimzinnige koning van het nachtleven, te vinden. Dit leidt al snel tot een amoureuze ontmoeting met de mysterieuze Violaine (Asia Argento) en een reeks gebeurtenissen die Antoine nooit had kunnen voorzien.

Nou, ik moet zeggen dat ik hier ook niet helemaal warm van word. Hoesteksten, ik zal mij er nog eens over buigen in de toekomst. Mijn commentaar is dat dit een fris Frans werkje is, zeer grappig en niet te ingewikkeld. Fijne cameraman en leuke acteurs. Deze film mag je best eens meenemen uit de videotheek. *** van de 4