donderdag, juli 17, 2003

Stolen Summer

Ben Affleck en Matt Damon, kopt de dvd-hoes die mijn medehuurster aangeeft groot. Ben en Matt? Getvr, daar heb ik vanavond helemaal geen zin in. Ik kijk nog eens. "Ben Affleck and Matt Damon present", staat er. Aha. Onze overgeslaagde hollywoodhelden (zij wonnen een Ocar voor, let wel, het script van Good Will Hunting) steunen jonge regisseurs. Na enig inlezen kom ik erachter dat dit een Project Greenlight-film is, een project van Miramax om nieuw talent aan de bak te helpen. Wat we krijgen is een kleine ingehouden film met 2 jongetjes die nog niet zo goed kunnen acteren in de hoofdrol. Een semi-tragisch verhaal en de worstelingen van een kind met het joodse en het katholieke geloof vormen de basis voor dit hele kleine dramaatje. Het is niet slecht, het is ook niet goed, het is dus een beetje niks. Nou weet ik weer waarom ze die namen zo groot op de hoes geplaatst hebben. */half