dinsdag, juli 01, 2003

Abandon

Mooie meisjes worden lelijk oud. Neem nou bijvoorbeeld Alicia Silverstone. Ik zag haar laatst in Scorched (een snel gemaakte comedy die prima te doen is). Ik schrok me rot, alle charisma was verdwenen. Ok, ze was nog wel mooi, maar slechts een schim van de verschijning die ze vroeger was. En nu pak ik de film Abandon uit de videotheek mee omdat Katie Holmes daarin speelt. Katie, bekend van het vreselijke Dawsons Creek, is een lolita-achtige verschijning die veel indruk maakte als volwassener vrouw in The Gift van Sam Raimi. Nu heeft ze gekozen voor een saaie thriller met een hopeloos plot. Ze speelt een schoolmeisje, maar haar gezicht is aan het verzakken en dus is ze niet overtuigend. De film zit vol met semi-sterren (jong en zogenaamd veelbelovend) en is duidelijk een of ander investeringsvehicel. Daarmee bedoel ik, een film die puur uit winstoogmerk gemaakt is. Want niet spannend, niet origineel, niet bijzonder, maar wel gelikt inelkaar gezet. Saai vakmanschap zonder boodschap: Anderhalve *.