dinsdag, maart 30, 2004

Looney Tunes: Back in Action

Hij draaide in Amsterdam enkel in de nagsynchroniseerde versie, dus kon ik hem niet in de bios zien. Maar niet getreurd, hij is nu uit op video. Daffy Duck en Roger Rabbit in een kinderfilm? Niet helemaal. Ten eerste is hij van Joe Dante, een regisseur die meer dan gemiddeld in z'n mars heeft. Met Gremlins heeft hij zichzelf op de kaart gezet en met Matinee heeft hij mijn hart gewonnen. Ook de serie Eerie Indiana, die je nog wel eens voorbij ziet komen, is van zijn hand. Daarnaast speelt de verukkelijke Jenna Elfman (Greg & Dharma) een hoofdrol. Maar wat de film echt leuk maakt zijn de vele verwijzingen naar andere films die erin zitten. Bij een film als Kill Bill zie ik die dan niet meer omdat ze uit de marges afkomstig zijn, maar bij deze film zijn ze op bekende klassiekers gebaseerd en vaak goed bedacht. Ok, het is geen Who Framed Roger Rabbit (die is dan ook van Robert Zemeckis), maar ik heb me geen moment verveeld. ***